Ontwikkeling begint bij de focus
28 augustus 2021
De kracht van de ambassadeur
18 november 2021

Ruimte voor mens en organisatie

De ruimte zoeken voor ontwikkeling van het bedrijf, maar ook voor je medewerkers en voor jezelf. Verbind je medewerkers aan je organisatie, maak ze ambassadeurs van je organisatie en van het DNA. Ambassadeurschap is een proces, het is het investeren in ontwikkeling van je medewerkers. Ze de ruimte geven die de rol hen biedt en ze uitdagen om hun persoonlijke ontwikkeling een boost te geven. Ambassadeurs waarderen in je organisatie is een manier van werken. De PMvP Conventus van 14 oktober stond in het teken van Ambassadeurschap, om te inspireren maar ook om te motiveren hier aandacht aan te geven of te ontdekken hoeveel aandacht dit eigenlijk al heeft.

Ambassadeurs zijn voor iedere organisatie van levensbelang en de meest substantiële manier om je organisatie in de breedste zin van het woord te laten groeien en bloeien.

Middenin de bossen van Lunteren kwamen alle directeuren ’s ochtends vroeg samen bij de schitterende vergaderruimte van de Lunterse Boer. De workshop ‘Ambassadeurschap’ werd verzorgd door Jeff Dadema van trainingsgroep Letsgoactive. Middels een interactieve presentatie nam Jeff ons mee in de reis van klant/medewerker naar ambassadeur.

Door een goede onderscheidende klantbeleving te realiseren maken we van onze klanten fans.

“Een onderscheidende klantbeleving begint altijd bij jezelf” aldus Jeff. “Neem jij altijd het initiatief? Ben je gul in het onthalen en aandacht geven, maak jij echt verbinding? Denk en werk jij vanuit het helpen principe? Kun je handelen zonder (voor) oordelen? Voel jij je verantwoordelijk? Maak je plezier in het werk wat je doet?” Dit zijn de 7 principes van Givability. Givability is de “interne knop” die jij op geven zet, zonder dat je daar een wederprestatie voor verwacht. Onvoorwaardelijk dus.

Wanneer we tijdens ons werk onze “interne knop” volledig op geven zetten en dus oprecht aandacht geven en helpen zonder daar iets voor terug te verwachten, krijgen we daar uiteindelijk heel veel voor terug in de vorm van waardering, werkplezier en blije klanten. Maar hoe krijgen we dit voor elkaar? Verwachtingen overtreffen doe je door medewerkers en klanten in je communicatie en handelswijze te verrassen. Dit doe je door het leuker te doen dan de klant verwacht, door het beter te doen dan hoe het algemeen wordt gedaan of door het ander te doen dan verwacht. Een combinatie van 2 of alle 3 mag natuurlijk altijd.

“Dank jullie wel, het was erg leuk met jullie te werken vandaag!” Aldus Jeff. Met een hoofd vol inspiratie lieten we de Lunterse bossen weer achter ons. Nu is het aan de directeuren om deze inspiratie om te zetten naar zichtbare ambassadeurs in hun organisaties.

De volgende Conventus staat in februari gepland en gaan we verder in op het onderwerp leiderschap.

Top